| HEM | PRODUKTER | BESTÄLL | VÅRA KUNDER | VÅRA PRISER | MAILLISTA | FAXLISTA | SUPPORT | OM OSS |

 
 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


På denna sida finner ni både hårda och mjuka fakta om K-Soft.

 

Några hårda fakta:

Nedan finner ni bilder av K-Softs grundare.

 

Antal kunder: Över 41.000 företagskunder.

Grunder Emanuel Imanuelsen.

Och så några mjuka fakta:
 

Längsta arbetsdag: 22 timmar...

Företagets hundar: Enok - Berner Sennen & Noa - Cairn Terrier

Kunder:
40.000 kunder motsvarar att om alla kunder stod efter varandra med 1 meter och 8 cm mellanrum så hade man sett en ny kund för varje 1 meter och 8 cm, hela vägen från Slottet till Arlanda.

 

 

Storyen bakom K-Soft

- några personliga ord från Emanuel Imanuelsen:

Bakom varje framgångsrik grunder står en vis kvinna.

Vi hoppas att ni i likhet med oss tycker om personlighet och färg hellre än stelhet och

opersonlighet, så här kommer några personliga ord från grunder Emanuel Imanuelsen:

 

Året var 1997, jag och min fru hade endast kr 500:- i fickan, inget på banken och en bil som höll på att ramla i bitar. Men vi hade en ide, och startade så upp.

I början demonstrerade jag programvaran och sålde den för mellan kr 5.700:- och kr 9.800:-  Jag körde mil efter mil i min gamla vita Fiat Uno, och demonstrerade från Norr till Söder. Det blev mycket resande, och på köpet fick jag många fina naturupplevelser  J När jag kom fram till en ny kund gällde det att försöka parkera bilen så att inte kunden skulle se vilken gammal bil jag hade…

Det blev ofta långa dagar och ofta kvällsjobb för både mig och min fru när sonen hade gått och lagt sig. Det var mycket jobb, och väldigt roligt.

Mer och mer förstod vi behovet för ett lättlärt, enkelt och driftssäkert program till ett lågt pris.

Vår tankegång var och är fortfarande denna:
Det finns ett mycket stort antal företag, i huvudsak små företag, som ingen (före oss) har tänkt på. ”Alla” andra program är gjorda av dataingenjörer, för data intresserade personer. De är inte gjorda för vanligt folk och vanliga företag.

Vi bestämde oss därför för att skapa ett program som var gjort för vanligt folk.

Så då var frågan; vad önskar vanligt folk?

Programmet skall vara billigt. Det skall vara mycket lätt att lära sig och mycket lätt och snabbt att använda. Det skall vara driftssäkert och felfritt. Kunderna önskar inte att prata med oss varje vecka för att få programmet att fungera. De vill att programmet skall fungera så bra, att de klarar sig bra utan oss. Men om något skulle ske, utbyte av PC eller annat, så önskar de att få snabb hjälp till ett lågt pris.

Enok är alltid redo att hjälpa till.

Att uppnå detta krävde en hel del nytänkande, och efter en stund blev strategin klar.

Vi slutade att demonstrera och började i stället att sälja endast genom direkt marknadsförning, direkt till slutanvändaren. På detta sätt kunde vi hålla priserna låga och öka volymen.

Vi använde väldigt mycket tid för att få programmen idiotsäkra och driftssäkra. (Och med jämna mellanrum kommer email från kunder som köpte i början och som berättar att programmet har fungerat fint och utan några problem i alla år.)

Vi strömlinjeformade våra programutsändelser för att kunna hålla priserna låga. I början kopierade min fru disketter för hand, och vi skrev själva ut och band in manualerna.  Vi har kommit långt sen dess...

Vi utarbetade en supportpolicy som skulle ge våra kunder snabb och effektiv hjälp, skulle behovet uppstå, och vi vågar säga att än i dag är vår supportavdelning en av de absolut snabbaste på marknaden.

Detta visade sig vara precis det som de allra flesta småföretag önskade, och det blev succé.

 

 

Det har nu gått många år sen vår ödmjuka start i min gamla Fiat Uno, och  K-Soft är nu en av de ledande aktörerna på marknaden, med i dag över 40.000 företag som kunder, en trevlig omsättning, och med Fiaten för länge sen lagd bakom mig…

Att ha gått den långa vägen från kr 500:- till dagens omsättning ger perspektiv, och vi försöker att alltid bevara en ödmjuk och tacksam attityd.

Att växa gav nya utmaningar. När vi var ensamma så gjorde jag och min fru allt själva, det var enkelt att se till att allt fungerade. Hur många gånger har man inte sett företag växa och plötsligt är all ödmjukhet och förståelse för kunderna borta. Detta var något vi inte önskade skulle ske med oss.

Att bevara företaget så som vi startade det krävde nu en annan sorts nytänkande. Det hjälper inte vilken inställning vi har, om de jobbar för       K-Soft inte har riktig inställning. Den som kunden har kontakt med måste ha samma inställning som mig och min fru.

Lösningen var att ta in folk med den rätta personligheten, inte nödvändigtvis med kunskap och kompetens. Kunskap och kompetens kunde vi ge, att ändra personligheten är något helt annat.

Mycket tid har därför använts för att ta in personal med den rätta personligheten, och det har varit en väl värt investering. De som jobbar på kundservice i dag får lika mycket positiva email från våra kunder som jag och min fru fick när vi var ensamma, och då är det målet nått.

 

Och fortfarande är vårt mål att vi skall leverera den perfekta produkten till småföretag. Enkelt, felfritt, billigt och med marknadens snabbaste support till ett lågt pris, skulle behov för hjälp uppstå.

 

Till slut tänkte jag dela med mig lite grann av en personlig upplevelse som vi har haft som jag hoppas kan vara till inspiration om ni möter en utmaning.

Tyvärr är det ju inte alla som tycker om att ett företag har succé, och i 2002 var det en person som av okänd grund piratkopierade vår software och marknadsförde sin piratkopia av vår software både högt och lågt på internet(!), samtidigt som han spred de mest fantasifulla lögner om K-Soft och vår software på internet. Det var uppenbart att målet var att försöka att skada K-Soft, och strategin var ganska väl genomtänkt.

Om någon trodde på hans fantasifulla lögner så kunde det skrämma folk från att köpa från K-Soft. Om en å andra sidan inte trodde på dessa lögnerna utan önskade att köpa vår software, så kunde man få den gratis av honom. Så strategin var att oavsett så skulle detta skada oss, på det ena eller andra sättet.

Men det var ett stort fel med strategin – småföretagare kan tänka själva!

"Jag är mycket duktig på att berätta när paket och leveranser kommer."

Och man behövde inte tänka speciellt mycket för att genomskåda det som han gjorde.

När detta skedde var vi fortfarande ganska små. Jag och min fru hade använt mer eller mindre all vår tid i flera år på att bygga upp firman från noll, och var nu uppe i några tusen företag som kunder. Att det efter detta plötsligt dyker upp en person som försökte att förstöra det vi hade använt så många dagar och nätter på att bygga upp, var en intressant upplevelse…

Men det finns inga problem – bara lösningar, och vedkommande har misslyckats fullständigt : ) I dag har vi växt till att vara ett av de ledande företagen inom, med över 40.000 företag som kunder, samtidigt som vedkommande har blivit dömd, har blivit tvungen att ta bort piratkopian och nu är skyldig oss pengar.

 

Utmaningar är till för att övervinnas, och det finns alltid en lösning. Vi möter alla utmaningar, och jag hoppas att dessa personliga upplevelserna kan vara till uppmuntring och en påminnelse om att det inte finns några problem – bara lösningar.

 

Vårt mål är att K-Soft skall fortsätta att leverera den perfekta produkten för småföretag under överskådlig framtid. Att alla som jobbar för oss skall ha en ödmjuk och tacksam attityd, och att företaget, oavsett hur stora vi blir, aldrig skall tappa kontakten med verkligheten.

Till er som redan är kund, tackar vi för kundförhållandet och önskar ett gott samarbete också i framtiden. Till er som inte är kund, välkomnar vi er att pröva oss. Vårt mål är att inte göra er besvikna.

Ha en riktigt fint dag : ) 

Emanuel Imanuelsen

Kontakta oss:

Kontakta oss när som helst på:

K-Soft

Adress: Box 2826  187 28 Täby

E-post: info@k-soft.se

Telefon:  08 -555 00 500

Telefax:  08-555 00 501

 

 

 

Tillbaka

 

We, K-Soft Sweden Ltd, are registered in England and Wales with company number 10852562. Registered office is at 33 Blackthorn Road, Northallerton, DL7 8WB, England. Swedish forwarding contact details are only provided for ease of contact.

 
 
 

Tlf. 08-555 00 500  -  Fax. 08-555 00 501  -  Epost: info@k-soft.se  -   Adress: Box 2826    187 28 Täby